November 6, 2008

Cerita di satu pagi - WADUT ku sayang..

prepare yeee..this going to be a very long entry ;]

ok pada hari inie..aku bangun awal, dengan azam untuk sampei opis awai (sebabnyer dah dekat seminggu aku datang agak terlambat) so kire cam nak wat azam baru arr...pastuh bangun, mandi, semayang, (detailnyeee), pastuh siap breakfast lagi tuh (x tahan)..ok aku pon ambik kunci keter and panaskan lah wadut - ok wadut is my car's name..yeah yeah i know ramai panggey abby lah, nyny lah, hunney lah, sally lah (ini nama kete bae ;0) sume nama2 yang manje2 gituh..tapi xpe..wadut pon wadut lah kan..heheh..

so jalan punye jalan..kat bulatan kg pandan (eh bulatan ke??? aku rasa dah bukan bulatan dah..dah jadi cam bentuk nanagon je :P) x jem..kat bulatan pudu jem..tapi if u know how to escape jem..then you dont have any problem to escape jem (kire cam aku arr)..x tahan! puji diri sindri..

ok jalan lagi..sampei federal..jalan agak suam2 kuku jem..xpe jalan lagi..sampei LDP, selamat polis jaga..dapat arr lepas..kalo x berpeloh jugak arr nak tunggu 3 kali hijau traffic light..jalan lagi..sampei arr kat shell..tengok meter minyak ada setengah lagi nie..aisyeeehhh dalam hati berkira2 nak ke isi minyak..pastuh cakap x yah arr..eh tetibe pk lagi..eh kene isik..sebab esok malas nak berenti isi dah. pastuh weekend mesti nak ronggeng2 punye..pulak tuh kat area2 umah aku tuh susah nak carik shell...alang2 dah awal kan..(x arr awal mana pon time tuh kul 8.50)..iskk..lambat dah sebenarnyee..

Pastuh masuk jugak arr..isi arr sambil hati bernyanyi2 kecil - hulamak macam ayat novel plak (excuse me, xdenyer aku nak nyanyi2 nie, buang karan je)hahaha.. ok dah isi je..aku pon gan muke xde perasaan..start arr kete..(ramai orang cakap, if aku drive, my face tends to look very serious..iye ke???iye lah xkan nak sengih2 sorang pulak kan dalam kete..kang x pasai2 orang cakap gile ke hape minah niee...ok2 back to the business k..)

vrreeekkkk...(bunyi enjin x mau hidop)..ok ok xpe2, aku check gear and hand break..sume ok..xpe start lagi...

vreeeeekkkkk...x mau gak start...try lagi

vreeeeekkkkkkk...hadooii arrrr wadut meragam plak..pagi tadi ok je si wadut nie..

xpe2..macamane nie eh..sekali abg attendant tuh datang..kenapa nie dik??aku pon cakap..entah arr kete xmau start..tadi ok je..
dia pon suh aku bukak bonet..haaaa dia cakap air battery habiss.. aku pon ngan muke cam blur..iye ke bang??iye arr..sambey2 tangan dia ketok2 kotak battery wadut..dalam pale hotak aku pk, if air battery habis xpe arr kan.boleh je beli kat stesyen minyak nie..benda senang je niee..

pastuh datang lagi sorang abg nie (abg ni baik gan aku) dia pon cakap kenapa dik?..pastuh abg sorang lagi cakap air battery habis (pepandai je) dia pon cek2, pastuh dia cakap...errmmm kite try jump-start lah..aku pon, alright je lah..abg tuh pon bawak kete dia and abg sengal tuh g ambik tools untuk jump-start..tanpe buang masa dorang pon menjumpstartkan wadut..x mau jugak..try lagi - x mau jugak, try lagi - x mau jugak. pastuh dia pon cakap..ermmphh ini mesti battery dah kong habis nie..aku pon iye ke..

pk punye pk akhirnye aku call ayah aku and ceritakan sumenyer..to cut the story short, aku cakap..hmrrmm xpe arr, abah x yah datang..nanti petang kang baru datang..kete nie tinggal sini je..lagi pon dah lambat nie..ayah aku cakap betoi ke..aku pon cakap - aah. Pastuh aku call budak opis and cakap aku masuk lambat sket sebab car break down.dia cakap kalo ape2 call arr dia.. aku pon malas nak nyusahkan orang..so aku pon pk lah, macamana lah aku nak p opis nie..jauh arr gak shell tuh dari opis aku..xpe2 aku decide nak ambik cab..tunggu lah dalam 2 minit..xde lah pulak cab lalu..jadi aku pon decide arr nak jalan kaki..haddoooiiilahhh jauhnyee..dalam 2.5km jugak arr..xpe2 one step at a time..dah arr baru lepas hujan ..jalan macam lecak2..dah pulak tuh pakei bau kurung..

kalo aku tau nak jadi macamnie..for sure aku pakei jeans..x pon syaitan..huahauhauhau... xpe2 dugaaaaann..inilah dikatakan malang x berbau..ok jalan lah...jalan lagi..dah dekat separuh tuh aku jumpe satu pokok jambu tau..yang merah and besar tuh..sedapnyeer..tengah2 masak2 tuh..ingat hati nak je berenti and petik..tapi ape pulak nanti orang cakap kan..xpe2 xde rezeki aku untuk mecurik time tuh..lol..jahatnye..itu arr pasal wadut x leh jalan (padan muke aku).. uwaaaaaaaaaaaaaaaaa.....

pas dekat 25minits jalan gan gaya2 samseng..sampei arr gak kat opis..hadooii lahh..gan penatnyee..berpeluhnyee..tapi aku berjaya..berjaya...tapi tempoh masa aku tuh x memberangsangkan lah..boleh diperbaiki lagi..huh???lagi?? ooo tidaaakkkk!!!

so sekarang nie aku x tau ape kah plan ayah aku dengan kete tuh..dia cakap nak datang jap lagi..jap lagi tuh x tau arr lagi 30 mins ke 3 jam..aku pon x nak rush.atleast leh gak aku update2 blog nie..huhuhu..(by the way at this moment aku ada 2 orders nak kene proceed..jahatnyee,camne arr nak dapat anugerah pekerja contoh kan)kuang kuang kuang..

so kepada kengkawan2 yang nak tau sangat citer aku pagi tadi..haa dah puas heart???kekekek.. and aku pon x tau ape jadi gan wadut kat Shell tuh..mesti sunyi sorang2.haahahah..aku pon x risau sape nak curik sebab bukannye leh jalan pon..

No comments: