November 4, 2008

PTD oh PTD

Dear diary,

chewah..poyos..ginie, bulan august ari tuh aku p exam SPA nie..aku pon x tau ia adalah exam untuk PTD..so p lah..gile penat sebab banyak gile kene jawab soklan..xpe2, sebabkan nak kije gomen punye pasai..buat arr gak. [(ini mak punye request) kije gomen senang, ++ kamu tuh pompuan].tapi yang aku rasa aku lebih confident gan english essay aku rather than karangan bahasa melayu [bukan kerana i will sounds funny when i speak bahasa (hahahah)]. tapi aku rasa point in my essay lebih strong dari karangan. furthermore, aku dah kutuk habis2 gomen..kire cam melepaskan perasaan amarah lah nie..huh

So selepas 2 bulan aku pon da lupe pasal exam tuh..entah pada satu pagi yang hening, adalah 1 makhluk ALLAH nie telah mengigatkan aku pasal benda tuh..and dia siap tanye aku either result dah kuar ke blom..aku mana lah tau kan..exam tuh pon aku dah lupe untuk jawatan ape..so dia pon cakap, eh af itu exam PTD lah..aku pon - iye ke..x sangke plak..sebab end of last year, dorang pangey exam..tapi aku xp..sebab time raya maa..aku lebih sayangkan raya ku dari ptd!! heheh..so aku ingat dorang dah black list kan aku..huhuhuhu..

Alkisahnye semalam kan, one of my conference friend nie :D u know who u are..dia nie bitau kat sorang lagi conference aku nie pasal dia and her bf lulus exam PTD..so i was very excited sebab dorang lulus..macam dapat 10A SPM je.heheh..so memula tuh aku lupe gak pasal aku pon ambik exam tuh (terukkan) :P selepas seketika, baru tingat - eh aku pon ambik gak exam tuh..so aku pon ape lagi terus speed dial and call my dad - x angkat, my bro - x angkat, my mom - x angkat. xpe2 dalam ati nie cakap..then pas seketika my dad call, i pon ape lagi..teros cakap, bah ada x surat sampei hari nie..sekali xda arr..

pas dalam 10 minit, i pk lagi macamana lah dorang leh dapat surat awal sangat..pas pk lagi..laaaaa..baru arr tingat, dorang cek online maa..benggong tul arr aku semalam..xpe2 aku p cek..p lah masuk SPA, carik punye carik tempat mana patut aku click kan (sebab aku dah lupe ape gred PTD tuh) adoiiii...iye2 aku terok sebab x ingat..tapi sape je yang ingat sume jawatan dalam gomen tuh..hahahah...memula click dia pop-up kuar..dia tulis aku x ada dalam database..xpe2 try click tempat lain plak..haaaa...kali nie baru kuar cakap tahniahhh!!! anda telas lulus exam yang susah gile benggong tuh (hahaah) - the last part i made it my self ;0

Pas tau lulus tuh kan..satu benda je yang aku pk sampei sekarang - bahagian lari berlari tuh..hadoiiii...bae cakap 2.4 km = 6 pusingan padang bola sepak bawah 15 minit. So i did the mathematic and anggarannye adalah 2.5 minit satu pusingan - uwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!mampukah aku melakukannye???? - jeng jeng jeng.

besides berlari2 tuh aku pk gak pasal, am i really want this..yeah, its good sebab gomen maa..++ gan keadaan ekonomi sekarang. ape2 leh jadikan..so i think its better yes then sorry..

Kepada sesape yang ada experient ke pasal PTD nie, sila2 lah share you guys nye pengalaman gan i nie..i neeedd urr heellllpppp!!!

No comments: