November 7, 2008

cerita sadis di petang khamis

hello eberibodi..today jumaat, maksudnye ari nie dah start weekend aku.huhuhu.tapi even weekend, kije dah start ber++, xde bonus tahun nie..akan ku bakar opis nie..hehehhe...sorry bussy, i memain je (tapi if tetap berdegil, siap arr) ;0

hari nie aku ada 3 citer sadis yang nak citer kat korang..

1. so, nak cerita pasal kesinambungan kisah wadut semalam..dalam kul 5.45 ayah aku sampei, pickup aku and p arr ke shell..dalam keter tuh aku pon bercerita lah gan bersungguh2 pasal ape yang sudah terjadi (nak buktikan bukan salah aku wadut rosak)...aku siap cakap, abg attendant stesyen minyak tuh cakap, battery wadut dah kong habis..pastuh bapak aku cakap, impossible habis sebab biasanye keter auto if jumpstart je mesti ok punye..xpe2 aku cakap, nanti sampei kite tengok camne...pastuh sampai lah kami ke destinasi yang ingin dituju..sampei2 aku pon teros kuar and bagi kaki (car-key) kat ayah aku..heheheheh...so ayah aku pon teros x berlengah lagi bukak keter and teros bukak hood keter..dia cek2 and xpe lah maybe battery dah kong habis dah nie..dia ckap xpe, kite try start dulu..ayah aku masok and start kete kan..baik je keter tuh start..pastuh ayah aku pandang aku..aik ok pulak..aku plak cam terkejot..gatai punye wadut.tadi pagi x nak start.sekarang, baik punye dia start..hampesss..aku pon cam kesian sebab ayah aku kene datang ke tempat kije aku semata2 nak idopkan wadut..aku plak macam bersalah gile..hadooiiiilaaaaahhhhh.....hampesss punye wadutt...tapi alhamdulilah sebab sume dah ok..and pesanan kepada wadut tolong jangan nak tarik perhatian macam tuh lagi ok ;p

2.citer kedua..pasal remote astro.I dont know about u guys, tapi umah i ada 2 remote (2 original remote) tapi 2 2 macam dah nak hancur..so for the past couple of days..remote aku tuh macam dah nazak sangat..kami sekeluarga nie pon pk lah, conporm dah x lama je nak mampus nie.mak aku pernah sagest tukar battery, tapi kami cakap..eh baru je kan tukar ari tuh..ini conporm dah rosak dah nie..xpe arr..sampei malam khamis tuh memang dah mampus habis dah..sampei kami terpaksa tekan kat decoder tuh..x larat lah pulak..sebab susah gilee wooo..akhirnye aku pon tanye2 arr kat kawan2 terdekat kat mana nak carik remote astro kan..pernah nampak kat pasar malam, tapi bile nak sangat nie, carik kat pasar malam pon x jumpe dah..so malam tadi kami pon suruh arr my bro p carik and beli..pastuh alhamdulilah jumpe gan harga RM10.00(murah gile) tapi bukan brand ASTRO tapi brand MASTRO (muahahahahha)..mastro pon mastro lah asalkan x yah susah nak tekan2 dekoder..sampei je umah..ape lagi kami pon mule arr tukar battery..sekali pas tukar..xleh arr pulak..hampess nyer cokia..jual barang second hand..pastuh tetibe mak aku mencelah..ape kata tukar battery tuh gan battery baru..aku pon carik2, sekali jumpe arr battery baru..tukar sume..sekali mau pulak onn..try battery baru tuh gan remote lama..lorrr.boleh pulak tekan and function gan baik..hampess punye..haaa..inilah pengajaran, xmo dengar cakap mak memang lah rugi..hehehehehhe..so sekarang ada 2 remote ASTRO and 1 remote MASTRO..isk isk...

3. ini kesah pagi jumaat pulak..so pepagi aku bangun and awai lagi so turun bawah nak p tengok tv..sekali on switch sume sekali....KEBABOM..hadoiillaaahhh...short circut pulak..mana pulak nak carik extension plug ni..korek2 jumpe arr..alamak rosak pulak..carik2 lagi..jumpe and alhamdulilah ok..tapi kene tarik dari plug kat dinning room lah..mesti mak aku marah nie..siap arr balik kang..mesti kene punye..tapi pas jadi technician pagi tadi..dapat arr aku tengok tv gan selesa...kalo aku tinggal je tanpe buat ape yang patut pagi tadi, mesti kene marah lagi terok punye lah..conpom..huhuhuhu...

No comments: