December 10, 2008

Alkisah Bas #1

for the past 1 week aku kene naik train and bas balik..which for me xde lah banyak masalah..sebab dulu dah biasa berhimpit2 dalam train..cume aku ada masalah dengan penumpang bas.Yeah yeah, i know, im not perfect either..tapi if you can give respect to me and the others, then you definetly can earn my respect..

so kisahnye camnie...
pada satu hari..if im not mistaken khamis lepas..aku dah lah lambat sampei kat KJ, sekali turun2 train, nampak dah ramai tunggu bas dah..ok ok xpe, maksudnye bas x sampey lagi arr kan..tunggu punye tunggu akhirnye datang gak bus tuh..pas beratur sume..aku dapat duduk. pastuh selang sebelah aku ada sorang uncle nie, aku nampak tangan dia cam ada burned scar tau..tapi aku xde masalah pon pasal tuh..iye lah..nak buat camne, dah dia kene camtuh..so aku diam je and tunggu sampai bas jalan..

sekali bile bas jalan, aku pusingkan pale aku kebelakang, sekali nampak ada minah nie sorang, dia berdiri depan pakcik nie..pastuhkan aku peratikan dia nie..can you belive yang minah nie boleh tutup mulut dia pakai tangan sambil pandang ala2 keji ke tangan pakcik tuh..i was like..WTF kan..gile ape, come-on arr show some respect. sumore pakcik tuh lebih tua dari kita..

time tuh aku dah benggang dah..cube lah pk kan kalo kite ditempat pakcik tuh...kite nak ke diperatikan sampai camtuh sekali?? bodoh punye perempuan..pastuh kan, ada arr 2 orang indon nie berdiri belakang pompuan nih, dah nama bas, mestilah bergesel2 sket..lagipon xdenye mamat indon tuh nak gesel2 gan ko..dah arr perangai cam hampeh..dia buleh plak pandang2 belakang and wat muke cam benggang gan mamat indon tuh..aku peratikan je..
sekali aku dah x leh tahan..aku kuarkan organizer aku dari beg and koyak sehelai kertas and aku tulis camnie atas kertas tuh:-

kalo rasa x nak
1.tengok pakcik with a burned scar dalam bas
2. or rasa x nak berhimpit dan bergesel dalam bas gan mamat indon
3. or x suke bau busuk
Please do as follows:
Get out from this bus and take a cab or else please buy your self a car and drive yourself to work.
Basically, we also hate to see you and your attitude in this bus. tq :)

aku tunggu je bile bas berenti sebab aku nak bangun and pass the "love note" kat dia..sekali bas berenti, dia pulak p kebelakang and duduk..pastuh ada pulak orang bau naik and block aku dari bangun..xpe2 aku pk, nanti bile aku nak turun, aku nak singgah and pass the note..

akhirnye sampai lah aku ke destinasi, sekali rupe2nye dia pon berenti tempat yang sama cume dia pakai pintu belakang and aku pakai pintu depan..ya rabbiii..dah pulak tuh, aku nak kejar x boleh pulak sebab dia dah jalan sambil belari (sebab dah dekat2 9.30 time tuh, so aku sure dia pon dah lambat) aku berdiri je kat tempat bas berenti tuh sambil tengok pompuan tuh jalan..aisyehh..x sempat nak pass lah..aku cakap xpe2, kali nie ko terlepas..lain kali if aku nampak ko, aku x teragak2 nak sound direct..

morale of the story, sesungguhnye diri kite nie x ler perfect mana pon..cume perkara buruk x jadi kat kite, jadi jangan jadikan itu lesen untuk kite judge orang lain..kita kene ingat, what goes arround, comes arround..mungkin benda tuh tak jadi kat kita, tapi ia mungkin jadi dekat anak cucu kite..so sentiasa lah ingat benda tuh and show some respect for others ;)

No comments: