December 10, 2008

GOOD NEWS!!!!

Banyak gak citer menarik..hmmm..to be exact good news yang aku dapat semenjak dua menjak nie..

1. Dan yang semestinye harga minyak dah turun and hopefully harga2 barang pon akan turun..last week aku p Jusco J card Day, (sanggup cuti tuh..waaaa xtahan!) bukan nak cakap arr..yang ramainye memang cokia je lah..eii benci..bukan beli ape pon dorang nie, tengah orang sibok bersesak tuh nak beli barang, dorang2 nie sibok bawak toilet paper je kehulu ke hilir..eh come-on lah kalo setakat nak beli toilet paper je baik x yah datang..eiii geram aku..dah tu pulak, dari moyang ke cucu yang tengah bedung pon dorang angkut..eii bodoh punye cokia!!So back to my point, aku beli groceries dekat penuh trolly yang gedabak tuh, it cost me x sampei pon RM150.00. aku dah ingat kurang2 pon aku akan mengopakkan diri aku sindri sebanyak RM250++ ..i was like "errkkkh, betoi ke nie?"..betoi lah...yang aku notice, kebanyakkan barang2 mentah dah reduce as example mee kuning yang 450gram(ke 500g) tuh..dulu it used to be RM1.40 sepeket..sekarang nie dah jadi RM1.00 je. cume yang x turun2 lagi ialah bahan2 siap. contoh cam makanan2 yang di jual kat kedai makan...so if nak jimat, beli bahan mentah sindrik and masak sindrik..memang leh jimat!!huhuhu...

2. ok, untuk point #2 nie, x tau nak cakap camne...cumenye aku suke duk kat company nie..seriously..best, kelik ok (walaupun ada yang xok..biasa arr manusia kan), boss lagilah sangatnye ok, meja aku strategic, paling belakang and xde sape ganggu (jadi kalo nak download muvie ke or nak tengok muvie bolehlah sesangatnye, boss x pernah pertikaikan kije kite, nak chat ke, browse internet ke, sume boss aku bagi, kije sangatlah senangnye, x yah nak pening2 pale, kerje based on requisitions and orders.cume satu je kurang, dia xde benefit yang OTT (cam medical untuk family, insurance ke, benda2 tuh arr..itu yang sebenarnye aku carik..so aku berazam, by next year aku akan carik kije lain arr kalo camnie kan..sambil2 leh gak asah knowledge aku kan..iyelah if buat kije sama ari2, mesti dah busan sampei tahap gaban..
so nak dijadikan kesahnye, last week, bussy aku pangey..aku cam berdebar gak kan..pastuh dia cakap camnie "afzan, for this year we decide nak bagi bonus for ? month(s)..i was like...hokeyy, xpe..ingatkan sampai situh je..sekali bussy aku cakap lagi " ermph, we also decide starting next year you'll get increment of RM*00.00 ..huh! i was like..r u sure????(cakap dalam hati arr)..aku pun pulang ke tempat aku gan hati berbunga2..sampei2 teros aku kire percentage increment aku..arround 18%..huhuhu..gileee bessttt!!!kalo tiap2 tahun camnie kan besh...

3. Kesah ke 3, after beberapa hari aku dapat tau pasal bonus and increment tuh, aku dapat surat dari JPA. tibe lah benda yang paling aku takuti, surat untuk p assessment PTD.haddddoiiiilaaaahhhhhh..memula dapat surat tuh, aku teros bukak and baca sekali imbas and teros tutup and simpan dalam organizer aku...pastuh aku teros p dapur ambik nasik and makan sambey tengok THE LAST COMIC STANDING..sambey2 tuh aku ambik hp, sms izni tanye dia dah dapat surat ke blom..sekali dia reply dia OTW balik umah, tapi dia cakap izham dah dapat kat kemaman..ok xpe2..dia tanye aku dapat kat mana..sekali aku cakap Segamat Johor..waaaaa...jauhnyeee...untuk pengetahuan u guys, sebenarnye time aku baca tadi aku just baca - JOHOR. aku x baca pon kat mana sebenarnye the exact place..aku pepandai cakap kat izni, aku dapat segamat...tapi sebenarnye aku dapat kat KLUANG!!!!!!gerammmnyeeee aku....eeeiiii..kenapalah dorang bagi jauh2..pastuh dalam kul 9 izni call, dia cakap dia dapat kat PJ..uwaaaaa...lagi arr aku geram..ada ka patut..heeiiissssshhh geramnye...dah arr x study lagi..x tau nak wat ape and x tau what to expect..aku rasa cam masa aku nak p ambik paper retailing time aku wat degree dulu..at that time im hopeless!!!hopefully aku dapat melepasi minggu yang mencabar nie..and aku ajar diri aku untuk pk positive..ape salahnye kan p johor..even aku x suke orang johor.muahahaha..++ orang pontian (not u eh zetty)..u always b one of my best friend..huhuhu..
so korang nantikan lah cerita2 aku ketika assessment nanti..and ill try my best but ALLAH tentukan segalanye..aku hanye boleh berusaha sedaya upaya..tapi ape2 pon aku tawakal gan ape yang bakal aku hadapi and terima selepas nie..hopefully, u guys doakan yang terbaik untuk aku and 2 orang kawan aku jugak..(ekceli, ini dikonsider sebagai berita baik gak lah kan) kui kui kui...

No comments: