March 10, 2009

Amboi amboi amboi

Beshnye kalo dapat sambung lagik cuti ari nieee...huhuhuhuhuhu...perasaan ketika ini:

1. Malas
2. Malas
3. Ruginye x MC ari nie
4. Waaaaa ngantukknyeeee (sebab layan lagu coldplay nie) LOST!
5. Nak tengok twilight (yg baru saja di donload :D huhuhu) tapi x buleh pulak sebab boss sume ada..hadoiyaaiii.. sibok tul arrr..
6. Rasa cam nak balik sekarang nie and baring2 kat depan tv sambey tukar2 channel (gile gedixs)
7. Ngantuk lagi
8. Malas lagi , dan lagi dan lagii...
9. Lauk mamak nie arr yang wat aku ngantok..waaaaa..bodoh tul arr..
10. I can go on forever with the list..tapi aku nak stop arr.. uwaarghhhhhh!!!!!ngantuknye ....

Daripada kite layan ngantuk aku nie, baik kite terjah gambar2 yang ada dalam hp aku nie.. JOM TERJAH!!!



Alkisahnye, last 2 weeks aku p gergasi (GIANT), memang dah berbulan2 aku carik puff pastry tapi x jumpe2 jugakss..so x sangke pulak ari tuh terjumpa kat gergasi. Ape lagi teros aku rembat 2 paket..huhuhu!!suke hati aku..so hujung minggu tuh, aku teros lah aku dok imagine nak buek apo arr dengan puff pastry tuh...selepas mengodek2 peti sejuk (yang aku baru cuci tuh) aku nampak ada stock apple lagi..so decide nak wat apple puff. Tapi nak wat comei2 jee..heheheh..

So kuarkan mini muffin tray, potong2 puff pastry tuh and letak atas tray pastuh terus wat filling. Mule2 buat caramel dulu, then letak limau nipis sket (bagi masham sket sebab aku pakei apple merah) and tabor a kacang sket...and a bit butter..huhuhuhu..pastuh sejokan filling dulu and teros je masukkan dalam tray tuh..lebihan puff pastry tuh naikkan ke atas ats pusing2 kan sket bagi dia nampak presentable sket...huhuhuh..then bakor arr..senang jee...




I don't know about u guys, tapi i suke gile makan benda kat atas nie..Kat kg aku senang nak dapat benda nie and rasanye amatlah shedap sampey menjilat jari.. Kelapa dia basah2 gituh and tepung kat luar tuh memang lembut gile..Tepung bungkus ni aku beli kat kedai melayu bawah nie..ok lah..setakat nak melepaskan gian. Tapi x sesedap yang aku pernah makan kat kampung..WAAAAAAAA!!!!!shedapnyeeeeee....xpe, raya nanti aku carikk..lamanye nak tunggu raya..

Aku buat lagik popiah seaweed nie..nak ngabiskan stok seaweed and kulit popiah tuh..memang shedap..mak aku x suke..sebab dorang bukan tekak universal cam aku...muahahahha..tapi siyes, kalo dapat ngunyah memang x boleh nak carik titik nak stop...sampai lah habis benda tuh baru lah dapat stop..huhuhuhuh..

No comments: