March 5, 2009

Memang macam haram!!!!

Siyesly.. Itu lah perkataan yang sesuai gan Kelana Jaya line (previously known as PUTRA LRT). Pada hari selasa 03/03/09 (memang cun tarikh tuh) time aku nak balik. dalam kul 6.15pm gituh aku sampei stesen kelana jaya. Aku tengok x ramai orang. Time tuh aku tengok, escalator x jalan, lampu kebanyakkan padam and system train pon cam tunggang langgang.

So after adjust balik touch and go kat counter aku teros naik atas dengan harapan nak naik train and pulang secepat mungkin.. sekali dah dekat 15minute tunggu, train x sampei2 lagi. orang dah start bertambah. pas 25 minutes gituh datang arr technician sambey pegang walkie talkie cakap "ok semua, perhatian! kami mengalami sedikit masalah dengan system and train akan delay". Pastuh ada yang tanye, "delay asmpai bila?", dengan bangganye, technician nie menjawab "x tau lagi, maybe 30 minutes or maybe 3 jam". Aku time tuh dah rasa cam nak sentap.hadoiyaiii... xkan arr delay lagik.. Pastuh abg technician tuh pon cakap di galakkan anda sume mencari alternative lain untuk perjalanan anda,". Looorrr, biar betik..aku rasa cam dah nak give-up

Pastuh aku tengok orang pon dah start penoh and ada makcik2 yang dah start duduk bagai..aku still gak menunggu and memerhatikan a few lagi technician naik gan bawak sorang 1 walkie talkie.. dalam hati dah start memaki hamun dah..


Aku sempat menonton sebuah cerekarama sekejap dimana abang security tuh sempat lagik mengayat a few anak2 dara yang tengah menunggu train x kunjung tiba.lepas sorang2 awek2 tuh cuba di ayat, yang asik2 aku dengar si abg sekurity nih cakap "train delay, x tau lagi bila sampai, kami ada masalah sikit (hey, kalo setakat info tuh, aku dengar announcement pon boleh).huh!!!

pas gagal mengayat aweks tuh, abg sekuriti tuh berlalu lah dengan perasaan kecewa and try untuk mengayat awek di sebelah sana pulak..tensen2!! (kalo anda lihat dari riak wajah abg sekuriti nie pon memang dia frust menonggeng gile2 punye arr)muahahahahah..

Selepas dekat sejam berdiri, and selepas 2 bijik train x boleh naik. tibe2 system jadi ok. sume tempat pon dah ada letrik. and datang arr sejibik train.. tapi masalahnye, pas kami sume masuk train tuh, nak menunggu train tuh jalan dekat 30 minit. sampai ada pakcik and makcik2 duduk je kat lantai train tuh. dah x larat nak berdirik dah nampaknye. kesian tau...

Aku sampei kat masjid jamek pon dah dekat kul 8.15pm. lambat gile dah.. selamat sampei2 je masjid jamek teros ada kuda biru and teros arr naik balik umah. Sampai2 umah, mak aku dah buat ayam masak merah..huh! merah macam perasaan aku time tuh :(

Please lah rapidKL. Do something with ur service.. aku dah getting sick with ur service. Pagi2 sekarang nie memang beratur panjang kat masjid jamek tuh. dah semakin ramai orang naik train sekarang nie..so come-on arr , please increase # of train. Kami bayar arr.. Sumore gov dah locate quite a big budget for improving public transportation. Korang buat ape duit tuh??? Masuk poket sindrik ke??huh! please i beg you. do something!!!!

No comments: