March 3, 2009

Aku sudah kembali dari pertapaan

Salam semua..

Kembali kite semula dalam rancangan di mana Joe Jambul (ya ampun dulu time kecik2 suke ya amat tengok citer nie. setiap sabtu kul 9 mesti melangut tengok kat tv2). Minta maaf kepada puan2 sekalian kerana sudah dekat seminggu saya tidak menghupdate blog saya ini. Ini adalah kerana saya tersangat lah bz dengan quarterly review. Kene buat before rabu nie (yakni esok) Tapi alhamdulilah, dengan kecekapan saya [yang telah melepak kat opis dari kul 7.30 sampei kul 6.30 ari sabtuh baru nie untuk menyiapkan part saya].

Yang x tahannye, aku balik dalam hujan and balik2 teros aku masak sardin (isk isk isk) xde sapa kat umah rupenye. Adik aku pon x makan ape2 lagi time tuh. Penat2 pas aku masak sardin, mak aku balik bawak nasik beriani gan kari ayam.. Perasaan aku pada ketika tuh adalah rasa cam nak terbalikkan meja makan aku tuh and rasa nak bertukar menjadi hulk hogan [lol] EMOTIONALNYE minah nie.. tapi xpe, aku maintain, buat muke cam x benggang and aku pon turut makan nasik beriani yang di tapau ituh. huh!

So last 2 week aku x de arr buat ape pon.. sabtuh tuh aku bz mengemas umah.. kain 2 lori nak kene lipat, 2 lori nak basuh, umah nak kene kemas and memang arr tersangat bz.. Pastuh sempat lagi p tesco buat groceries..huh! ngabiskan duweet jekk tau.

Jadi ahad tuh baru arr ada masa nak wat something i lovee.. So u guys remember lagi gan my yummy custard bread? haa, aku try lagik.. tapi x menjadik sangat arr.. rasa cam x besh..

Pastuh aku try pulak buat popiah seaweed chips. Resepi sila click s [sini]. Ya ampun memang besh buat mengunyah di siang hari. Tapi aku bawak mai opis sebab xde sapa kat umah nak makan..maklom arr dorang sume bukannye tekat universal cam aku..huhuhu..

Di bawah adalah sekeping 2 gambar untuk tatapan anda....




Seriously, memang sedap, ranggup and lemak2 gituh.


Untuk melekatkan seaweed nie aku x pakai telor. Tapi pakai tepung gandum yang di bancuh dengan sedikit air..(well, u know me..mana buleh stick 100% kat sesuatu resepi tuh) mesti kene adjust punye lah..

No comments: