March 13, 2009

Roti Hi-5 Adakah Ia Masih Halal Di Makan???

semalam dapat email from izni pasai roti hi-5 tuh.. memang aku dah tau dulu and maybe gambar2 yang dipaparkan di bawah nie adalah gambar lama..jika di tengokkan, memang cam gambar scanned je.. Walau bagaimana pun, even lama ke baru..aku nak korang tengok camne cara pengendalian roti tuh di buat..Walaupun selepas orang PPIM (Persatuan Penguna Islam Malaysia) dah datang and approved roti Hi-5 nie halal, aku tetap rasa cara pengendalian nye x kan banyak berbeza dari sebelom ini. Tapi persoalan terbesar!! Adakah anda akan teros membeli roti Hi-5 nie selepas menengok gambar2 di bawah????

Aku: x akan beli dahhh....(even aku memang jarang gile makan roti cap Hi-5 nie)HUH!!



Dorang susun cam nie je..anda yakin ke expiry date yang tertulis kat roti nie betoi???




Tengok arr tuh...eiii kotor2..berkarat2..

Bangladesh yang buat kije pon pakai baju lengan pendek..eiii, di buatnye bulu ketiak jatuh ke..kita sedap2 wat roti bakar..weii, pakai arr mesin buaattt!!ape arrr

memang dorang nie mempunyai belas kasihan yang tinggi terhadap haiwan..tapi membela haiwan kat tempat pemprosesan makanan its just not the right thing to do.. sorry!!

uli bang uli..jangan x uli..kami memang suke makan roti yang di uli camtuh (eiiii yakkkeeeek)

Ini stor ke kilang roti??kotor gileeee...


uish...gile hebat abg nie..angkat camtuh jeee...mesti pernah ada kes roti tuh jatuh kan..adakah anda yakin dorang akan buang roti yang dah jatuh ke tanah??Mesti lah x..mana buleh maa..sume tuh costly!!

iye iye iye, roti hi5 halal dan bersihhhh...

itu kucen mati kan??or aku terpandang benda lain???

kotor, kotor and kotor!!!

Aku pernah pangey datok nie datang bagi ucapan time aku wat kempen Halal ke yang halal time study dulu...


Tengoklah bekas sandwich loaf dorang niee..semenjak beli x pernah basuh2 agaknyee...






korang dah tengok kan..sekarang nie korang nilai lah sendiri..bak kata Johan..Nilai kat seremban..
0;

No comments: