February 12, 2009

kue lapis yang x berapa nak lapis

Seriously, aku suke makan kueh lapis yangdijual oleh makcik nasik lemak kelana jaya tuh. Lembut and moist and antara lapisan tuh x senang nak terkopek. Jadi last week, aku pon try arr wat sendri.. [if aku beli nanti, aku snap some pics hokeyy]

Camne nak cakap eh, nak kata sedap, buleh arr..cume aku x pasti ngape kue aku x menjadi cam makcik tuh jual. Kue nie x berapa lembut seperti yang aku harapkan. Aku x pasti ngape.. adakah kerena terlalu banyak jenis tepung yang digunakan? Rasanya dah ada, cume... Atau, adakah aku terlalu perfectionist terhadap ape yang aku buat??? warghh x tahan..

Di bawah adalah beberapa keping gambar yang sempat aku snap..huhuhu



Aku just buat half dari adunan.. Sebabnye, aku buat lepat pisang sekali time aku buat kue nie..so x mo banyak2 sangat..


Mak aku x makan pon kue nie sebab dia lebih suke makan lepat pisang.. isk isk isk


Ya ampun, gambar x berapa nak clear sebab pakai camera hp cap chowkia Q878



Xde lah susah mana nak wat kueh nie..cepat je..aku buat 8 lapisan nipis2.. Next time if nak buat lagi, aku akan gunekan warna yang lebih kuat sikit..kali nie cam pale sket..huhuhu


Sila klik disini untuk resepi

No comments: