February 12, 2009

Ring-O : Kesinambungan [i likeeeee]

sapa yang x suke if something yang dia buat menjadik kan.. ++ lagi bile percubaan2 sebelom nie tidak menjadik..

Itu adalah aku.. Ya ampun, last week aku try lagi sekali buat donut. Memula dah nekad dah..x mo dah follow2 resepi orang lain..

So dengan nekadnye, pagi2 ahad tuh, aku membeli yis mauripan..huh! aku cakap kat mak aku

"ma, if x jadik jugak kali nie, memang n****g x buat dah donut sampei bile2," berkata aku separuh give-up.

"eh, jgn cakap camtuh, nanti betoi2 x buleh menjadik," cakap mak aku separuh memujuk. Entah2 dalam hati dia cakap, haaaa. bagus arr ko x buat dah. X sangup aku makan donut liat..hakhakhak..

Pastuh aku cakap separuh (berapa banyak separuh daaa) berani,"xde nye tuh..if x jadi kali nie, xde buatnye dah!"

pastuh teros aku ke dapur. Azam di hati nekad untuk menjadikan usaha kali nie berjaya dan x sanggup dah aku nak masukkan entry pasal donut x jadik..

Jadi, aku keluarkan scale aku and timbang arr tepung 550g (tengok, still x buleh nak buat 500g).

Pastuh start arr menguli..

Uli lagi..

Uli lagi...

sampai arr doh lembut..

pastuh aku biarkan 45mins..

and selepas 45 mins...

ya ampun...dia punye naik bagai nak harunnn..

excited gile aku..

Pastuh uli2 lagik and terap gune donut cutter...di ulangi donut cutter (yang mana aku beli kat pasar kg pandan dengan mendapat diskaun sebanyak 50cen).

Tunggu sekejap lagik bagi dia naik sket and teros aku goreng...

Time goreng nie excited gile aku...sampai terhangus2 sket (muahahahahhaaha)

X ku sangke, menjadi donut ku kali nie..so kali nie, aku dah x malu nak pamerkan donut aku...huhuhuhuuhu..best2..dalam hati, aku pujik dirik sindri...muahahaha...

so dengan banganye, aku pamerkan donut yang menjadi...waaaaaa...besh2..



Oleh kerana donut cutter tuh agak kecik jadi, quantity yang aku dapat untuk 500g, adalah dalam 35 ketoi..











*Dapatkah anda lihat betapa gebunye donut ku inie....waaa jangan jeless..




No comments: