January 9, 2009

Alkisah Bas #2

Assalammualaikum..

ok, kat sini nak citer camne aku leh dapat cuti selama 8 hari straight (25 dec - 1 jan). kat sini aku akan citer secara terperinci.

25/12/08 : aku bercuti seperti sume orang dalam dunia nie..huhuuhhu

26/12/08 : pagi2, aku dah siap nak p kije..semangat je, siap bawak bekpes lagi dari umah.huhuhu.. So since aku x de wadut or wajul sekarang nie, jadi aku kene menaiki public transport. Which for me xde lah masalahnye. So dari umah naik arr bus (metro #32) and turun kat masjid jamek.sampei kat masjid jamek aku tekan loceng and bas berenti. errrkk (bunyik bas berenti). Aku pon jalan arr sampei ke tangga, and waktu aku melangkah tuh aku dah terasa tumit aku kene something tajam. aku paling belakang untuk tengok..sekali nampak ada cam besi terkeluar dari anak tangga tuh..dalam hati terdetik..SHIT!! aku jalan sket and berenti check, sekali tumit aku dah pucat lesi and kulit tumit tuh dah terkeluar. And that time aku tau bahawanye any second je darah akan kuar gan banyak nyeeee..

Aku jalan lagi dalam 3 langkah and check lagi..and aku nampak darah dah membuak2 kuar..(aku pon x tau camne aku leh tahan, sebab FYI, aku nie penakot nak mampos bile benda2 yang berkaitan gan sakit and darah). Aku jalan sket and aku check lagi warghhhh, kain aku dah penuh darah...pastuh aku nampak 7-eleven kat area tuh..aku pon tanpa lengahkan masa teros masok. Dibawah ini adalah dialog aku ngan staf 7-eleven yang maha lembabs (supervisor and intern)

aku: hai, sini ada x firstt-aid kit? (gan muke chemas)
intern 7-E : First-aid kit??? sambei pandang muke supervisor dia. [supervisor pon cam blur.(x tau arr camne leh jadi supervisor)]
aku: aah, peti kecemasan. ada x?
Supervisor: sini x ada.
aku: ok xpe, ada jual bandage x? x pon plaster?
Supervisor: ada, tapi kami jual in box. Boleh ke?
aku: haaaa, xpe lah u bagi je. awak ada tisu x?(sambey tanye kat intern tuh)
intern: ada, dia pas kan aku sekeping.
aku: ngan muke x caya, boleh x bagi banyak sket. Hellooooo! i'm bleeding here. Dia pas kan aku tisus (s sebab plura hokkeeyy) ;0
aku lagi: eh awak, nanti awak mopkan lantai ni eh, sorry sangat sebab buat mess.
intern: haaaa, xpe2.
aku: hmrrrmm, kat sini ada x klinik? (tanye kat supervisor)
supervisor: hmrrmm, x tau lah..
aku: (dalam hati) YA RABBBBII.. sabar je lah :(

pastu ada sorang pompuan nie cakap, ada tapi kat hujung tuh..(pompuan nie customer 7-e nie)
aku: owh, thanks eh.

and aku teros keluar dari 7-e tuh sambey pk ape harus aku wat sekarang? nak straight p opis - ridicullous. So aku decide nak balik and p clinic teros. Macam2 aku pk time tuh, if aku call ayah aku, cam lambat je dia nak sampai and pick-up aku. kalo nak ambik cab, kang menyusahkan cab driver tuh. Mesti kotorkan teksi dia nanti..so aku duduk je kat devider depan 7-e tuh sambey pk ape nak wat. and tangan x gerak2 dari pegang kaki.
adoiyaaaaiiii!!

Tapikan, satu benda aku notice bile aku kat 7-e tuh, aku observe kebanyakkan orang KL nie, dorang x ambik pedulik gan ko. mampus arr ape nak jadi. korang bayangkan aku gan berdarah2 cengituh, dorang wat deeekk je. xpe arr, aku pon x mengharap gan belas kasihan orang lain.

So dalam 5-10 minit berpikir ape nak kene buat ni. aku tengok darah dah stop (sebab aku berenti and duk diam, so darah stop arr..tapi bile aku start jalan, dia punye mengalir, tuhan saja yang tahu.) sebab preassure kan..habis sandal aku basah gan berdarah. rasa jalan dalam air.huhuh..

Aku decide nak balik umah dulu and rest. nak p clinic pon dah x sanggup. So aku bangun nak tahan teksi. sakitnye memang lah aku x leh nak describe. 2 teksi x nak hantar aku (hey aku bayar arrr!!) pastuh ada pakcik nie berenti and aku cakap g taman maluri and dia cakap ok. Aku pon-set.

Dalam taxi, aku call boss, x pickup. and aku call akak opis nie. citer sume and aku suruh pesan bitau kat boss. Pastuh, boss aku call balik. Aku explain sume and dia cakap ok and take care (bunyik cam boss aku baru bangun tdo)hihi..

so sampai je umah, aku cuci kaki kat luar, masuk dalam ambik tisu, bersihkan and plaster. pastuh teros aku baring..senang...tapi terasa gak berdenyut2. aku plan, ayah aku balik nanti petang, baru nak ajak dia p clinic.

Sehari tuh aku lepak je duk depan tv. Cume petang tuh, aku tengok adik2 aku x de ape nak makan so aku bangun and gorengkan hash brown and nugget and wat air untuk dorang. dalam sakit2 tuh sempat lagi..huhhuu. tapi aku jadi OKU lah. jalan sebelah kaki.hahaha..

Sekali malam tuh ayah aku balik lambat daa..petang tuh pon aku dah malas nak keluar bagai.aku pon cam dah decide nak p clinic esok je.lagipon tengok kaki aku dah x kuar darah.. bile ayah aku balik, aku pon citer arr sumenye..mak aku punye arr terkejot..cakap kenapa x call. aku cakap, malas arr..lagi pon bukannye masuk spital pon..hehehe..so malam tuh aku tdo tanpe mengerakkan kaki..
;0

27/12/2008: pagi tuh, kul 9 aku dah p klinik depan umah aku..(klinik bukan jauh pon)heheh..dapat je jumpe doc, aku pon citerkan sekali lagi sume nye..di bawah nie dialog aku bersama doc:

doc: tengok kaki
aku: nie haa..sambey bukak plaster
doc: tengok sambey suluh torchlight (sudah terang lagi bersuluh)heheh. Nak kene jahit ke?
aku: eh, x payah arr (laju je). kalo dressing je buleh x?
doc: luke nie x besar, tapi dalam. ok lah, kite dressing je.
aku: emm, kalo saya dressing kat umah je bule x? saya takot..biar saya buat sindri.
doc: betoi ke nie?
aku: iye saya buat.
doc: ok. besi tuh karat ke?
aku: x tau arr..x perasan pulak saya.
doc: kalo macam tuh, kite bagi injection ok. sebab takot besi tuh karat.
aku: injection? is it necessary??
doc: yerp. lagipon luke awak baru semalam, so mesti kene injeck.
aku: adoiyaaaaiiii..sakit ke ni?
doc: cam kene gigit semut je. xde ape2.
aku: ok
doc: awak nie, MANJANYE X PADAN DENGAN BADAN.
aku: ewah doc nie, banyak pulak pantun2 dia.hahha..(dalam hati arr)

so pas kene injek gan doc (sakit woo) tpu arr doctor tuh, cakap cam kene gigit semut je. sampey ari nie sakitnye still ada..menggong.pastuh doc tuh explain pasal ubat sume.5 jenis ubat kene makan..menggong..

pas bayar sume aku pon pulang arr ke rumah.

28/12/08: coti

29/12/08: coti

30/12/08: bangun pagi tengok luke x kering lagi. so sms akak opis cakap still mc. Aku takot arr if dalam train tuh nanti berlanggar2..kang x pasai2 menangis aku..huh! so dalam kul 9 tuh p clinic lagi and jumpe doc and doc bagi mc sampai esok..yehuuuu!!! tengah hari tuh buleh plak p times square tengok movie and makan keni rogers..huhuuh.. x tahaannnn...pastuh boleh plak p K4 lagi...huhuhuhuhu..nampak sangat kaki dah ok..kehkehkehh..sakit tetap sakit..maintaiinnn..

31/12/2008: coti lagi..huhuu

01/01/2009: coti coti dan coti

02/01/2009: memulakan ari bekerja..huh!! bosaaannn....

so itu adalah antara kesah yang aku leh khabarkan untok korang sume..and sampai ari nie kaki aku masih berplaster and aku still lagi kuat berjalaaannn...

Cume aku nak pesan..berjaga2 lah anda sume..sebab sakit terkene kan..memang lah x tahan nyee..huhuhhu...and sekarang aku dah very the careful nak turun and naik bas..takot wooo kalo kene lagii....

No comments: