January 9, 2009

Yes Man

So time aku sakit tuh.. sku still boleh p tengok movie...kekeke..

Memula i was reluctant nak tengok citer nie sebab x pernah dengar and x pernah tengok promo citer nie..tapi since my little sis dah insists gak nak tengok (and fyi, dia dah pernah pon tengok citer ni, a week earlier gan kengkawan dia), so i was thingking yang citer nie maybe akan jadi best.

hari rabu, cuti sekolah and just 1 day away for new year - so what do you expect? yeah, full house. Kami dapat seat depan sekali. Aku memula cam malas sebab mesti akan dongak..tapi bile tanye kat my sis, sekali dia cakap..boleh je lah..aku pon ok lah..set.

YES MAN, citer nie di lakoni (betoi ke ejaan nie?) oleh Jim carrey. I was soo wronnggg...Citer nie memang best and tersangatlah kelakarnye. Kisahnye pasal jim carrey nie yang dah divorce gan wife dia so, since then dia memang melarikan diri dengan dunia. He alone, x enjoy life and do same thing everyday. and he always say NO to EVERYTHING!!yes, i mean EVERYTHING!!

Kawan2 dia sume marah...sebab dia memang akan avoid for gathering, lepakking or maybe just to hang-around with friends..so satu hari nie dia jumpe gan sorang kawan lama dia and kawan dia yang ajak dia to attend satu seminar nie. Seminar YES MAN. Dekat sinie lah dia dah terjebak gan satu self-helped program. yang di mana dia kene say yes to everything.

So since then his life transform, dia dapat promotion dalam kije dia, dapat kenal gan zoey (gf-to-be), he basically try everything, from bungge jumping, holiday @ nebraska, learning bahasa korea, learning how to play guitar. macam2 lah.. I was so excited sebab aku rasa this film memang sesuai sangat untuk aku sebab kan aku have this new azam for 2009. ;0 (hopefully terlaksana)

Aku rasa filem nie sangat sesuai kepada sesiapa yang rasa hidop dorang dumb and numb sangat. So p lah tengok filem nie and u guys akan rasa ape yang aku rasa..seriously, this filem perfecto sangat untuk aku. and harap2 filem nie akan merubah korang gak. and YES IS THE NEW NO!!!

No comments: